Friday, January 22, 2010

Suka atau Tak?

Sapa suka kucing?? Errm aku tau, mesti ade yang jawab suke dan ade yang jawab tak.. Biaselah kita pun macam tu jugak, ada orang yang suka kita dan ada pula yang tak suka kita.

Tapi aku suke memang suke kucing sebab comel dan menghiburkan..tapi sekarang kat umah aku dah takde sekor pun kucing. Ade yang mati termakan racun tikus. ade yang hilang ntah kemane.

Anak kucing ni, punyalah aku sayang. Alih2 lesap... tak tau hilang kemana,
aku suke tengok kucing kaler oren macam Garfield

Kekadang tengok kucing yang macam garfield ni teringin pulak aku nak bela..tapi bile aku tengok orang jual kucing camni sampai RM800.. terus terbantut hasrat aku..

Hehheh mane taknye kalau mati kucing tu nanti atau hilang, tak pulak aku rase menyesal invest duit ke situ...

Comel pulak kucing ni tido... besar betul kucing ni bape kilo agaknye beratnye

Montel betol kucing ni.. sampai perotnye pun nak mencecah lantai.. Agak2 bape kilo Friskies la disental olehnye dalam sehari... Tak larat aku nak membiayai perbelanjaan makan dia, silap2 haribulan botak kepala aku. Kenela gin 'YunNam Haircare' kasik rambut tumbuh balik. Ekekeke..
Sekarang aku lebih senang dengan tiada kucing dirumah kerana anak buah aku si Darwish lelah, takut pulak nanti dia termakan bulu kucing.. Ape2 pun kucing adalah binatang kesayangan Nabi Muhammad SAW. Tak salah kalau kita menyanyanginya paling tidak, kalau tak suka pun, jangan sesekali menzaliminya :)

7 comments:

Felicia F. Ramzi said...

ee saya sangattttt suka kucing.. kat rumah ada pelbagai jenis..:) tapi kucing kesayangan saya, warna kuning putih..lebih kurang macam garfield la..dulu takde la kesayangan tapi dia pandai amik ati, asal gi bilik dia ikut..then dia tido dpn pintu.bila saya keluar, dia bangun ikut turun..hehehe haih..suka!

FaTiN said...

semuanya comel2belaka. tapi saya tak suke kucing sbb dia penah berak atas baju baju sekolah saya. ampunn=p

ann frendly said...

suke2.. montel betul cat tu.. gggrrr geram...

y@n@ M!B said...

bia btol ada kucing segemok tu..ish3~~ tp ank kucing mmg cute..sy suka kucing, tp takut sebab byk bulu..ngee~ ;

~terataibungaindah~ said...

c0mell!!

salam ziarah...

Ceera said...

bila masa ko suka kucing nie, =P

Erieq said...

atam senyap2 sedah :P