Wednesday, September 22, 2010

Jus Terbaik

Cube korang teka, Jus ape ni??
Haaa.. jus temikai?
Adeh.. asal kaler merah aje korang duk bantai teka ni jus temikai..

Ape?? hundred pelas+sirap ros?
Lagik ler bukan..mentang2lah aku pakai gelas cap 100plus..
sasuke hati korang aje mau tuduh aku campur 100pelas gan sirap ros... hahahaaa
ade ke sesiape yang pernah campur 100plus gan sirap ros..?
Sedap ke? Kalau sedap bagitaulah.. nak gak aku cube.

Jus dalam gelas 100pelas tu sebenarnya Jus Malberi..
iYer..
Masihkah kau ingat...
Kita basah bersama...
ehhh....tu macam lagu aje..

Ingat tak? Dulu kan aku duk sibuk menanam pokok malberi kat umah.
Entri sini => Hobi Baru & Sini => Tanaman di Rumah

Nilah hasilnya





Walaupun tak lebat macam rambut aku, syukur woh.. dah jugak buat jus yang sedap dan takde dijual kat warung mak jah...

Kalau nak buat segelas besar jus malberi, sikit aje malberi yang diperlukan. Kalau nak buat 1 jag banyak ni, memang tak cukuplah. Sebesen malberi baru cukup kot.


Ok tuan puan..Kita teruskan pada agenda utama.. Mari membuat jus malberi. Memula masukkan malberi, air & gula dalam blender..


Kalau nak jus malberi yang Ummph.. Blend dengan ais sekali.  Kalau blend korang takleh blend ais.. jangan memandai korang nak letak ais.. aje jahanam blender mak korang. Sape pulak nak ganti? Kalau nak jugak blend gan ais, pi beli blender sendiri. Nak blend batu gan kayu pun boleh.. tade sape nak marah korang kalau rosak..heheheee


Hasilnya...

Jemput minum,

Seeedapnyeeee.. memang umphh..
Jom tanam malberi bebanyak kat umah.
Boleh minum jus malberi selalu.

Esok...
Jus Markisa pulak. Tungguuu..

5 comments:

marinahunny said...

eeehh comelnye buah tu... mana nak cari anak pokok ni? nursery ada x?

puterikurekure said...

nak rasa sket!!!
:)

dLa said...

comei jee buah nye. hehe

AngahSayang2314 said...

hehehe nampak sedap jer nie yg tergugat nie dah la poseeeee

mR.sYaH said...

first time dgr ttg malberi ni.. ada rasa mcm strawberi x? klu ada nk gak tanam.. hehe..

dulu pernah buat rosak blender mak sebab nk buat ice blended.. hehe..