Monday, November 8, 2010

Aku & Si Dia @ Cameron Highlands Pt 3

Aiskrim paling hebat, sedap woh aiskrim ni. Lemak berkrim.. Phew..makan sambil menikmati udara yang segar. memang masyhuk.

Bertambah hebat dari lensa DSLR member MBC ni,


Hahaaha..saje je tayang aiskrim before korang sume kuar lunch nanti. Eh korang nak ke? Jom..jom..kite pegi Cameron nak?

Bersepah-sepah bunge cantik tepi jalan. Sampaikan aku yang bukan mat bunge ni pun tetibe bertukar menjadik 'mat bunge jadian'. Belek punye belek rase nak petik... uish.. terpakse kawal tangan ni dari membuat onar,



Ni entah pokok hapentah,

lepas tengok gambar ni ape perasaan korang? Ape?? Taman Madu Lebah yang kelihatan menyeramkan. Ish.. mane de hantu lebah kat sini, kat angle ni memang nampak ala2 misteri.

tapi angle ni tak kannn?? Nampak menarik je taman madu lebah ni. Bagus betul dorang, abes tanah kat lereng bukit pun dorang usaha tanam2 pokok.

Si dia yang terpaksa aku tinggalkan di celah2 semak, sementare aku gi meronde dalam taman madu lebah,


Giler subur tanah kat sini. Selautan bunga butang jangan disangke lalang. kalau landing2 kat sini dengan si dia mesti best. tapi si dia dah kene tinggal di celah semak la pulak.


Kalau terduduk kat sini, nahas bontot kene cucok dengan lebah.. auw..


Lebah ni dalam cermin, sebab tu aku boleh bertenang lagi :p


sarang lebah,

macam span, geramm.. rase nak picit2..

rilex je dorang tanam stoberi macamtu, ade stoberi yang terlepek kat atas tanah lagi tu.


Cepat.. sape pandai teka ni bunge ape????


Bunge alovera,

Punyelah subur tanah, sampai aloevera pun berbunga. Ni 1st time aku tengok aleovera berbunga.

Cili hape ntah, pelik je.




Strawberi yang ditanam secara fertigasi,

orkid ni bersepah kat tepi jalan cameron,

lebat betul buah tomato yang dorang tanam ni,



Bunga cantik lagi.






Bunga daisy kat nuseri macam2 kaler, murah kalau pandai tawar harge. Tak pandai tawar, masin ler jadinye.




haishh.. bunge lagik...hahaha.. bile gi cameron secare otometik aku berminat dengan bunge.


macam2 jenis cactus, ade yang macam kapal ufo, ade yang benjol2, ade yang berbunge..





1 comment:

marinahunny said...

geramnye tgk bunga2 yg comel2 kat CH tu..best la g dgn motor, xde jem ;)